Heissuli vei taalla sita itarannikolla nyt ollaan! Kaikki kirjaimet eivat oo nailla kaytossa, joten koittakaa saada selvaa.
Lento meni ihan hyvin Perth-Sydney, vaikka lannesta lahettiinkin pikkasen myohassa niin idassa oltiin sitten jopa hieman etuajassa. Lento kesti aboout 6 tuntia, ja vasta oikeestaan siina tuli tajuttua etta kui helkkarin iso maa taa oikeesti on..! (vertaanpa esim. Helsinki-Fuengirola = jos muistan oikein niin lentoaika about 4h)
Koneessa ei ollu kovin taytta, mun "vieressa" oli vaan yks ukkeli, joka sekin istui siis reunapaikalla. Ma olin jo lippuja varatessa varannu itelleni ikkunapaikan, siispa oli kiva katella maisemia siina samalla -mita nyt vaan pilvien takaa naky (niin ja viela tama: Perthista kun noustiin ilmaan ja lahettiin kaantyilee itaa kohti, niin hyvin erottu Ascotin laukkarata :) hienon nakosta oli, kun siina oli se laukkarata, sit jonkun matkan paassa taustalla oli keskustan pilvenpiirtajat ja sit viela siita jonkun matkaa nii oli Intian Valtameri!). Pellot ja tiet olivat kuin viivottimella veettyja, ei 2-pyorasella ajaessa paljoo paasis mutkiin kallistelemaan :D

Mun "vieressa" istunut ukkeli vinkkas (kun kysyin asiasta), etta helpoin on menna lentokentalta keskustaan junalla. Ja niin se olikin. Juna-asema oli oikeestaan siina lentokentan yhteydessa. Lippu keskustaan makso about 15 dollarii.
Oltiin sovittu aikasemmin eraan intialaisen kanssa (jolta mun PITI saada vuokrattuu huone viikoks), etta soitan sille sitte ku oon Sydneyssa. Noh, minahan soitin. Eka se ei ees vastannu. Lopulta kun vastas, niin se sanokii ettei han vuokraakaan mulle huonetta koska oon vain viikon. Kivahan se siina vaiheessa on kuulla, kun ite oot keskella Australian isoimman kaupungin keskustaa, eika oikein oo tietoo etta minne siina pitais seuraavaks menna. Anto sit jonkun kaverinsa puh.nron; han vois ehka majottaa. Noh, eipa se numero ollu kaytossa. Onneks olin napannu lentokentalta Sydneyn jonkun yksinkertasen turistikartan, jossa onneks naky myos hostellit. Joltakii kadun siivoojalta kysasin oikeen suunnan, ja eikun vaan sit jotain hostellii kohti tallustaa (onneks mulla oli mukana vain kasimatkatavarat..!).

Lopulta loysin eraan kadun muutaman korttelin paasta, jossa oli tien molemmin puolin yhet hostellit. Ekan ohi kavelin sen kummemmin ihmettelematta; bileet olivat jo siina ulko-ovella asti. Ei kiitos. Onneks toinen hostelli oli sitte paljon rauhallisempi. Ja taas onnea matkassa; onneks tahan aikaan vuodesta taalla loytaa jonkun dormin huoneesta todella helposti! Buukkasin itelleni sangyn huoneesta, jossa mahtu olemaan yhteensa 6 naista. Huone viikolta makso semmonen vahan yli 160 dollarii, sis. liinavaatteet (turhaan kuletin siis makuupussin Perthista asti.. noh, roskiin se oli muutenkii menossa taalla Sydneyssa. Cairnsissa kun saan kans liinavaatteet hostellista).
Samassa huoneessa mun kaa oli yks engl. likka (joka tosin lahti viime yona pois), saksalainen likka (joka lahtee muutaman paivan paasta pois) seka joku tummaihonen, joka vois mun puolesta asuu kyl jossain muussa huoneessa. Se kun on huoneessa, niin kylla kuulee sen saapuneen paikalle. Tosin onneks (?) se on bilettamassa melkei kokoajan (ellei oo sit nukkumassa iltapaiville asti), niin sita ei paljoo tuolla nay :D Tanaan tuli yheks yoks joku vanhempi nainen nukkuu tuonne. Melko hyvin on siis tilaa nukkua meidan minimaalisessa huoneessa.

Tanaan kavin kappastelee kaupungilla. Valilla jo luulin loytaneeni kaupungin "keskustan", mut sit niita "keskustoja" tuli aina vaan uusia ja uusia :D nyt vasta tajuu etta taahan on oikeesti ihan valtava kaupunki. Kavin kattoo Ooppera taloo (ei siella ookaan ilmasta konserttii lauantaina ;s) ja ottamassa tietenkii pakolliset kuvat siita, ja sitte hyppasinkii kaupungilla kulkevaan ilmaseen bussiin ja menin vahan lahemma mun hostellia. Pyorin vahan kaupoissa, ja menin sit kokkailee. Ja nyt oon taalla Centrum Stationilla (hostellilta n. 400-500m paassa), jossa voi kayda netissa ilmaseks eraassa infopisteessa. Tosin vain 30min kerrallaan, ja mun puolistuntinen alkaa olemaan finito. Siispa adios!